Tuesday, January 28, 2014

Aku budak baru belajar blogger....

Hello.. i am newbie a.k.a dummy on blogger...errrkkk... (macam terror sangat english tu kan) Buah cempedak di luar pagar, Ambil galah tolong jolokkan, Saya budak baru mo belajar, Kalau tak betul tolong tunjukkan.. (Yalah.. takkan minta di jolok pula kan?) Saya suka tengok/baca blog orang lain... macam best ja idea2 yg dimuatkan dalam laman blog tu.. laju ja blog dia update hari2.. tapi bila saya try buat blog pula.... bagi saya rasa macam senang ja taip itu dan ini.. copy paste itu dan ini.. tapi hakikatnya... ALAMAK!!!!! Idea kong... alahai... dari mana blogger lain dapat idea2 best dorang tu? Saya ingatkan taip ja apa yang keluar dari otak piotak dorang... Heheheh.. Acap kali juga la saya "panggil2" Mr Google, sebabnya.. tentulah belajar menjadi blogger. buka blog itu, buka blog ini. Cari pautan yang berkaitan dengan langkah2 membina blog dari professional blogger. Memang banyak membantu,.. Tapi, untuk mencari identiti dalam blog sendiri.. mana boleh copy paste dari blog orang lain saja kan.. kena ada bahan cerita sendiri. kalau semua blogger main copy cat saja.. pembaca pun boring jadinya.. Sekian lama jadi pembaca.. rasanya best juga kalau saya pula memainkan peranan untuk menjadi "buku cerita". Ada yang saya baca, blog boleh menjana pendapatan... fuh.. siapa pun mesti mau duit maa.. masyukk gitu. tapi bagi newbie macam saya, rasanya jangan fikir itu dulu.. Kalau naik tangga pun mana boleh terus langkah lima anak tangga kan. silap silap boleh cramp kaki tu.. hahaha.. lainlah kalau kaki tu panjang sangat. Usaha tangga KEJAYAAN..

No comments:

Post a Comment