Sunday, April 23, 2017

CORETANKU UNTUK BUANG WAKTUMU

Tarik nafas.... hembus.. tarik nafas lagi... tahan... eh.. hembus lah...😅 bergetar2 jari ini menaip di blog yang sudah berhabuk berlumut ini..
Sudah lama saya berangan2 mau belajar blog ni. Tapi kesibukan kerja sejak tahun terakhir saya mula menulis di laman ini membantutkan keinginan itu.
Tapi sekarang saya sudah kembali.. kepada yang expert dan tersinggah di laman ini.. sudilah kiranya untuk mengajar...hihi
Saya banyak mengexplore la laman2 blog tapi, itulah.. setakat explore dan mengambil contoh, x buat.. bila mahu pandai kan.
Saya tidak mempunyai apa2 kemahiran menulis, tapi ada satu hobi yang pernah saya lakukan dan ingin menjadikannya sebagai impian tapi tidak pernah terlaksana sejak zaman persekolahan. Saya suka menulis cerpen dan pernah bercita2 untuk menjadi seorang penulis cerpen/novel. Haha.. tapi kemahiran itu tidak ada sebab dulu x dapat ambil subjek sastera.. Saya menulis cerpen pun sekadar hobi hanya di kertas atau buku conteng setiap kali terlintas di fikiran untuk berkarya (karyalah sangat) . Pernah adik beradik dan kawan rapat terbaca cerpen yang saya tulis itu. Hasilnya, mereka teruja untuk mengetahu cerita selanjutnya. Tapi saya tak pernah berkesempatan untuk menghabiskan cerpen tu.. berapa banyak yang saya tulis, tapi x pernah ada endingnya... lalalala
Jadi terlintas di fikiran ini untuk memulakan hobi lama saya dengan menulis cerpen di blog ini.. saya tidak mengikuti sangat isu2 semasa untuk di tulis di blog saya. Minta maaf jika coretan ini membosankan.. ini hanyalah coretan yang terlintas di fikiran..
Namanya pun untuk buang waktumu kan... hehehe
Nanti saya coret lagi....



No comments:

Post a Comment